Πρόγραμμα Ημερίδας PLACES
«Αφήγηση Ιστοριών και Παιγνιώδης Μάθηση για τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών: Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα PLACES»
Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού, Διεύθυνση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής
Αίθουσα «Γιάννης Μαρίνος», Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Σάββατο, 24 Μαΐου 2025
10.00-10.15 |
Πρόλογος: Χριστίνα Κανακά Gantenbein, Καθηγήτρια Παιδιατρικής, Πρόεδρος ΙΥΠ, Αδαμαντία Ξεκαλάκη, Παιδίατρος, Διευθύντρια Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής, ΙΥΠ |
Μέρος Πρώτο |
Καινοτόμες μεθοδολογίες για τις δεξιότητες ζωής και την προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας στο σχολείο: Ένα πλαίσιο για την αφήγηση και την παιγνιώδη μάθηση |
10.15-10.40 |
Ηλέκτρα Μπάδα, ανθρωπολόγος, ΙΥΠ: Παιγνιώδης Μάθηση και Αφήγηση για την Εξοικείωση των Παιδιών με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ: Η εφαρμογή του ευρωπαϊκού προγράμματος PLACES στην Ελλάδα |
10.40-11.00 |
Ελεάνα Χατζάκη, αφηγήτρια: «Το ταξίδι των ιστοριών του PLACES: Από το στόμα στο αυτί και απ’ το αυτί στο στόμα» |
11.00-11.20 |
Αίγλη Μπρούσκου, ανθρωπολόγος, ΣΥΜΕΠΕ: Συνταγές για μια επιτυχημένη «Πετρόσουπα»: Συνεισφορές στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα PLACES |
11.20-11.50 |
Διάλειμμα για καφέ |
Μέρος Δεύτερο |
Παρουσίαση καλών πρακτικών και πιλοτικές εφαρμογές στα σχολεία |
11.50-12.15 |
Μαρία Ρηγάτου (εκπ/κός 3ο ΔΣ Ζωγράφου): Η διαφορετικότητα μέσα από την αφήγηση: το παράδειγμα της Πετρόσουπας |
12.15-12.30 |
Στέλλα Μωυσή (εκπ/κός 4ο ΔΣ Καισαριανής): Παίζοντας με τις Ιστορίες, Μαθαίνοντας με την Καρδιά: Όταν η φαντασία και το παιχνίδι μεταμορφώνουν τη διδασκαλία |
12.30--12.45 |
Μαρία Πετροπούλου (εκπ/κός 3ο ΔΣ Ζωγράφου): True beauty, η ψευδαίσθηση της τελειότητας. |
12.45-13.00 |
Κωνσταντίνος Μαρούγκας, Μερόπη Χατζήβεη (εκπ/κός, διευθ/ντρια, Σχολή Χατζήβεη): Ολιστική Προσέγγιση Σχολείου με το πρόγραμμα PLACES - Ιστορίες που μας εμπνέουν και μας ενώνουν. |
13.00-13.30 |
Συζήτηση και Κλείσιμο: Καλές Πρακτικές |
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα
Το PLACES είναι το ακρώνυμο για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ “Playful Learning and Storytelling that Create Engagement for the SDGs among children and young people (The PLACES Project, 2022-2025)”. Ο κύριος στόχος του PLACES, είναι να υποστηρίξει την εφαρμογή των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών σε ένα ευρωπαϊκό πλαίσιο. Στο επίκεντρο του προγράμματος είναι οι Στόχοι 3, 4 και 10 για την προαγωγή της υγείας και ευεξίας, την ποιοτική εκπαίδευση και τη μείωση των ανισοτήτων. Χρησιμοποιώντας ως μεθόδους την παιγνιώδη μάθηση και την αφήγηση ιστοριών, το πρόγραμμα στοχεύει να ενεργοποιήσει τους μαθητές και να συμβάλει στη δημιουργία συμμετοχικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, διδάσκοντας απαραίτητες δεξιότητες ζωής μέσα από το εκπαιδευτικό υλικό που είναι διαθέσιμο στο www.play-2-learn.eu.
Η ημερίδα είναι αφιερωμένη στην παρουσίαση της ανάπτυξης, πιλοτικής εφαρμογής και αξιολόγησης του προγράμματος στην Ελλάδα.
Συμπράττοντες φορείς: Design School Kolding, SHE Network (Schools for Health in Europe Network Foundation), South Denmark European Office (Δανία), Universita Degli Studi Di Milano Bicocca (Ιταλία), Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού (Ελλάδα) και Haute Ecole de Namur-Liège-Luxembourg (Henallux) (Βέλγιο).
Συμμετέχοντα ελληνικά σχολεία-πιλότοι: 4ο ΔΣ Καισαριανής, 10ο ΔΣ Αχαρνών, 3ο ΔΣ Ζωγράφου, 1ο Γυμνάσιο Καισαριανής, 1ο Γυμνάσιο Ζωγράφου, Σχολή Χατζήβεη (Δημοτικό Σχολείο και Γυμνάσιο), 5ο ΔΣ Δάφνης, 4ο ΔΣ Αγίων Αναργύρων, ΔΣ Πλακιά Ρεθύμνου Κρήτης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου