Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου 2023

H Στέλλα και η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

 


«Φλεβ@ρης, μήνας Ασφαλούς Διαδικτύου»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου που γιορτάζεται κάθε Φεβρουάριο, έχουμε καθιερώσει από το 2018 ολόκληρο τον «Φλεβ@ρη, μήνα Ασφαλούς Διαδικτύου». Με διαφοροποιημένο υλικό (παρουσιάσεις, βίντεο, online δραστηριότητες, παιχνίδια κ.ά) και προσαρμοσμένο στην ηλικία και στο επίπεδο κάθε τάξης, στο πλαίσιο του μαθήματος ΤΠΕ μιλάμε για την ασφάλεια, αναδεικνύουμε τις θετικές χρήσεις της τεχνολογίας, συζητάμε για τους κινδύνους και για τους τρόπους πρόληψης και αντιμετώπισής τους.

Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day – SID)

Το σχολείο μας τα τελευταία χρόνια είναι επίσημος υποστηρικτής της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (SID), που εορτάζεται σε περισσότερες από 200 χώρες, με ενεργή συμμετοχή στις αντίστοιχες εκδηλώσεις και δραστηριότητες που διοργανώνονται από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου.

Προγράμματα Αγωγής Υγείας

Κάθε σχολικό έτος υλοποιείται στο πλαίσιο του μαθήματος ΤΠΕ, πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με αντικείμενο το Διαδίκτυο, τις θετικές συνέπειες, συμβουλές για την ορθή χρήση του και για την αντιμετώπιση των κινδύνων που εμφανίζονται. Ενδεικτικά προγράμματα:

Σχ. Έτος 2019-2020: «Συμμετέχω με ασφάλεια στον όμορφο κόσμο του Διαδικτύου»

Σχ. Έτος 2020-2021: «Ταξιδεύω με ασφάλεια στον όμορφο κόσμο του Δι@δικτύου»

Σχ. Έτος 2021-2022: «eSafety Digital Fairytales»

Σχ. Έτος 2022-2023: «Ο Πινόκιο στον μαγικό κόσμο του Δι@δικτύου»

Πρόγραμμα Erasmus+ KA226 2020-2022 «Digital tools for digital Challenges – DIGIPRO»

Υλοποιείται πρόγραμμα Erasmus+ KA226 2020-2022 «Digital tools for digital Challenges – DIGIPRO» με κύριο αντικείμενο τις προκλήσεις του ψηφιακού κόσμου, ιδιαίτερα τον διαδικτυακό εκφοβισμό (cyberbullying) και τη ρητορική μίσους (hate speech). Προτείνεται μια διαφορετική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία για να ακουστεί η γνώμη των παιδιών, να μιλήσουν τα ίδια τα παιδιά για τα προβλήματα αυτά και να προωθηθεί η συνεκπαίδευση και η συνεργασία μεταξύ σχολείων και γονέων για την επίλυση αυτών των φαινομένων.

Στο πλαίσιο του έργου αναπτύχθηκαν 4 παραδοτέα:

ΙΟ1: Ντοκιμαντέρ όπου τα ίδια τα παιδιά από τις χώρες που συμμετέχουν περιγράφουν το ίδιο το φαινόμενο, τις εμπειρίες τους και δίνουν συμβουλές για την αντιμετώπισή του. Από το σχολείο μας, 84 μαθητές παρακολούθησαν εργαστήρια και δραστηριότητες και έδωσαν συνεντεύξεις, από τις οποίες προέκυψε το ντοκιμαντέρ.

ΙΟ2: Κινούμενο σχέδιο (καρτούν) που δημιουργήθηκε από τους ίδιους τους μαθητές.

ΙΟ3: ψηφιακή εφαρμογή με δραστηριότητες και παιχνίδια που μπορούν να διεξάγονται τόσο στην οικογένεια όσο και στο σχολείο, με σκοπό να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς σχετικά με το θέμα του διαδικτυακού εκφοβισμού και της ρητορικής μίσους.

ΙΟ4: Online Μεθοδολογία για εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς. Υλικό και τρόποι αξιοποίησής του διαθέσιμα στον ιστότοπο του έργου για όλους.

 

Προγράμματα eTwinning

eSafety Digital Fairytales: διδακτική αξιοποίηση παιδικών παραμυθιών και εκπαιδευτικών βίντεο με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Συνεργατικό έργο 4 Δημ. Σχολείων της Αττικής.

T4E: Setting an agora for Democratic CultureInternet SOS: Cyberbullying: συνεργασία με το Colegio Sagrado Corazon, Meliana, Valencia (E’ τάξη) για το θέμα της Ασφάλειας Διαδικτύου, δίνοντας έμφαση στις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου και ιδιαίτερα του Διαδικτυακού Εκφοβισμού.

 

Μαρία Πετροπούλου

Εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ86)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου